Grannar & så

Jag har aldrig förstått mej på det
här med att föra oväsen och va
allmänt nonchalant.
 
Det har däremot mina grannar
inga somhelst problem med,och
då spelar det lixom ingen roll vilken
tid på dygnet vi snackar om.
 
För visst äre det ju jävligt svårt,ja
nästintill omöjligt,att stänga en helt
vanlig dörr UTAN att ta sats så man
nästan får med hela dörren i draget!!
 
Från tidiga morron till förbannat sena
natten,det kvittar ju,visst....man bara
MÅSTE dunka i för kung och hela den
släkten.
 
Jag har dock påpekat detta väldigt
MÅNGA gånger,bett snällt om lite
hänsyn,och förklarat att det ju faktiskt
är fruktansvärt lyhört här.
 
Men,antingen är dom halvdöva hela
bunten,eller rent av jävligt korkade
som inte ens fattar att det bor fler här.
 
Flera gånger har jag som sagt varit snäll
och vänlig,bett och förklarat och själv
håller jag alltid ner dörrhandtaget när
jag går in eller ut,vilken tid på dygnet
det än är.
 
NU HAR JAG TRÖTTNAT!
 
Hur är det dom brukar säja?
"Låt dom smaka sin egen medicin"!?
 
Det kan dom fethajja ATT jag tänker göra.
(i dubbla doser)
Och har börjat praktisera faktiskt,för här
om da´n dunkade jag igen min dörr så in
i helvete hårt att jag behövt hörselskydd!
 
Nu jävlar är det fasta dörrhandtaget
snart hängande i sina fästen.
 
Kom an bah,jag har väl inget gjort!!!!
 
 Lugnande pausblomma!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0