Gårdagens spontanare

Jag kände mej allt lite wild´n & crazy
igår förmiddag,för hejsan hoppsan
bara så drog vi till Mörkö jag och prinsen.
 
"Mellan" höll ställningarna här hemma
och tog hand om doggsen,förvisso är ju
en av dom hennes,men iaf.
 
Man kunde ju ha önskat att solen sken,
men sålänge det inte regnar får man
faktiskt va riktigt nöjd ändå.
 
En heldag med härlig utsikt,gott att
äta och ännu trevligare sällskap,vad
mer kan man begära lixom.
 
Han har ett härligt hus med underbar utsikt min svärfar,det
skulle jag kunna ta emot utan nåra somhelst invändningar
om så vore.
 
Prinsen hade förstås tagit med sej ett spö och gjorde nåra
kast eftersom han är en sann fiskare.
I bemärkelsen "få så stor som möjligt" INTE för att ta upp!
Eller "Catch and release" som det oxå kallas.
 
Visst tusan lyckades han kroka nåra stycken,däribland den här,
"kul att råkas",ner i plurret med dej igen!
 
Vi bjöds på supergod smörgåstårta från familjebageriet och
hade det mer än trivsamt på ena altanen.
 
Jag är ju faster till bland annat den här gullungen,och han
smaskade jordgubbar för glatta livet.Raringen A♥
 
Och som sej brukligt är,tog jag kameran och gick på en liten
fotosväng i det gröna!
 
Man behöver lixom lite tid för filosofering mellan käk & kaffe.
 
Signe the snigel låg och va sur,men det gjorde inget,jag va
inte heller speciellt pratsugen just då!
 
Sen va det dax för kvällsmat,och grillningen tog min svåger P hand om med en jäkla fart!
 
Under tiden köttet grillades fixade svärfar så darttavlan kom
upp på väggen.
"Nu äre på millimetern sa han,bullseye EXAKT 1.73 centimeter upp"!
 
Prinsen va förstås inte sen att testa,och där blev han kvar ett
bra tag,till slut fick vi typ slita ifrån honom pilarna och utnämna
honom till världsmästare.
 
Kvällsmaten intogs inomhus till havsutsikt och det smakade
mer än jättegott kan jag lova.
 
Sen sa vi jättemycket tack & hej till alla och inte minst till A
som satt och spelade med både Hundis & Sälis som sällskap.
 
Exakt en timme senare va vi tillbaka och väntade på färjan över
till "våran" sida vattnet.
 
Vilken helspontandag,bra på alla sätt och vis.
Tack alla,ingen nämnd ingen glömd!
 
Imorr´n äre måndag igen,och DÅ kommer
solen och värmen,det har jag bestämt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0