Det kom inget paket,jag hämta´t själv!

Av en ren slump när jag gick förbi
lokala postutlämningen igår,frågade
jag om dom möjligtvis kunde söka i
sin terminal efter mitt väntade paket.
 
Knappeliknapp på deras dator och 
ett samtal senare,så va saken klar.
 
PAKETHELVETET låg redan i deras
gömmor lite ensam och lessen på
en hylla och darrade.
 
Bra lixom,där hade ju det kunnat ligga
tills det växt mossa på skiten OM jag inte
fått för mej att va lite frågvis.
 
Åh vad det var pirrigt innan jag öppnade,för sen kan jag tala
om,att efter provgravering hade pirret övergått i skakningar.
 
IRRITATIONS & besvikelseskakningar.
 
Jävla fucking mesmaskin,nog för att det stod
tystgående i varudeklarationen,men att den
skulle visa sej låta som en något förbannad
bålgeting men ändå va lam som en död räka
när jag graverade,det gjorde lixom missnöjet
ännu mer påtagligt.
 
Näerå,jag får helt enkelt hålla mej till
min gamla trotjänare Dremel,som förvisso
låter som en arg pitbullterrier och som oxå
är lite klumpig,det kan inte hjälpas.
 
Men jag har iaf fyra stift för 475 spänn som
jag kan använda.
Vaddå köpa "grisörat" i säcken!??
 
Nu har jag iof varken ork eller tid att sitta
och böla över vare sej dålig Postgång eller
pissiga mesmaskiner,jag lättar upp stämningen
denna fredag med att vänta in Fina U som har
lovat komma på förmiddagsfika.
 
Sen drar jag väl igång min kompis Dremeln
och kör så glasdammet yr,det finns ingen
tid att gräva ner sej idag....heller!
 
Välkommen U,idag UTAN hund!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0