Da´n före da´n!

Som vanligt har jag bestämt mej
för att INTE ha nåt kalas på min
s.k födelsedag.
 
Det känns ju skönt och så,men
trots att jag inte har för avsikt
att stå med sju sorters grillat,
potatissallad hembakta frallor
och sallader till förbannelse,så
måste jag väl i artighetens namn
åtminstone fixa till en liten tårta.
 
Jag menar kidsen och mamsen
kommer ju hit och vill umgås lite
imorronkväll.
 
Prinsen min jobbar och jobbar,och
så jobbar han säkert över också,så
han slipper bry sej om kindpussar
och annat småmingel.
 
Tårta va det ja,och hur ska den se ut?
Ska jag köra på traditionella grädd &
jordgubbstårtan,eller ska jag va helt
wild´n & crazy och verkligen tänka
totalt i andra banor?
 
Just nu är jag mest irriterad faktiskt.
Ojämna siffror iaf i slutet på födelseår
är INTE bra,å andra sidan är jag ju ganska
van att fylla 27 vid det här laget så vafan-
spela roll lixom!
 
2011 såg visst tårtan ut såhär!
 
Förra året hade den det här utseendet.
 
Hoppsan,2010 års tårta innehöll inga jordgubbar alls!
2009 däremot,då va det "gubbar" i rader som samsades med
både choklad och grädde!
 
Fan vad jag blir konfys nurå!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0