Vad gör man en söndag i juli?

Jo,antingen kan man sitta och gravera
lite,för då slipper man göra allt på måndagen.
Eller så kan man dra iväg med termos och bredda
mackor mot nåt ställe där det finns vatten och
eventuellt en och annan fisk.
 
Just på ett sånt ställe befinner jag mej 
förhoppningsvis nu eller iaf strax.
 
Fan vad det ska bli skönt,bara sippa kaffe
och bita i en god macka,göra nåra kast
med spöna då & då och sen en massa
slurkar vatten ganska ofta.
 
Man vill ju inte torka ut helt i min ålder.
 
Igårkväll däremot,då va det inte soligt,men
satan så skönt ändå.
 
Dryga nitton härliga grader,så jag tog med
Kelly och Prinsen på en kvällspromenad.
 
Cindy är hos "Mellan",och alldeles säkert
hade dom redan varit på sin uterunda
 
Och jag va brun om benen,precis som det ska va.
Så därför vill jag sjungaaaa,att bruna ben är bra! ♫♪♫♫♪
 
Halvt sommarhopp under tiden Kelly nosar i buskarna.
 
Lite kvällsgymnastik skadar ju aldrig.
Och med tanke på att jag inte tränat sen
inlandsisen smälte bort,så tycker jag nog
att åtminstone benen ser helt okej ut.
 
Å andra sidan,har man perfekta gener så
behöver man ju inte träna och svettas som
en gris i onödan.
 
En promenad nån gång om året räcker gott och väl!
 
Det spökade på kyrkogården fastän klockan bara va halv elva!
 
Avslutade gympingrundan med litet hopp från kyrkomur.
 
Det visade sej emellertid inte va en av mina bästa
grenar,för jag fick underkänt i landningen och blev
helt och hållet diskad!
 
Jävla domare att va petig!
 
Vägrade dock le mot pressfotografen,för ställer man upp
på sånt här i min ålder UTAN att va dopad och ändå blir
behandlad som skit,då kan det fanimej kvitta med publicitet!
 
 
Sen gick vi hem och drack vatten alla tre!
 
 
 
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0