Man kan ju alltid överraska andra

Jag gjorde´t,bakade alltså.
 
Jovisst då,förra veckan när jag
va och spontanlämnade nåra
bullar till det äldre paret nåra
kvarter härifrån,så sa mannen:
"Du får gärna baka mer och komma
ner med,du får betalt"!

Så jag tog honom på orden,ja inte
i det sistnämnda vad betalningen
anbelangar,men att baka åt dom.
 
Han envisades dock med att försöka
stoppa på mej en hundring,för han
hade minsann fått lära sej att göra
rätt för sej,så sa han iaf.
 
Jag va som vanligt snabb som en vessla,
så han kom inte ifatt mej med sedeln och
så svarade jag tillbaka,att jag minsann
hade fått lära mej att ge UTAN att få nåt
i gengäld varje gång.
 
Dom bara stod där och småsuckade,ruskade
lite på sina huvuden och skrattade.
 
"Puss & kram och mysig fikastund" sa jag
och så for jag hem igen.
 
Fan vad det känns skönt i hjärtat när man
får ge och det är sådär uppskattat fastän
det lixom bara rör sej om lite hembakt.
 
Solen ja,den har jag fan inte pratat eller
umgåtts med alls,jag håller tummarna
för att den kommer tillbaka imorron oxå,
då ska jag nämligen INTE baka bullar.
 
Iaf inte som är planerat nu.
 
Så jävla smidigt att bara lägga i en långpanna.
 
Jag lyxade som ni ser till dom med vaniljkräm,
jag menar är det sommar så ska det väl
smaka så oxå!
 
Dom får helt enkelt kallas "solskensbullar"!
(tack gamla grannen för receptet-kanon ju)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0