Jag är inte alls bitter!!!

Det verkar som om den här da´n kommer
bli den varmaste på MYCKET länge.
 
Åh vad härligt.
Åh så underbart.
 
Man vill ta båten ut på sjön och bara
njuta hela jävla långa lördagen.
 
Lägga sej på nån klippa med näsan
rakt upp mot solen och bara njuta,
njuta,NJUUTA!
 
Dricka medhavt kaffe i termos och knapra
på ett kex och sen river man plasten av
supergoda mackor med såndär härlig röra
som man lagt ner sin själ i och toppat med
grönsaker och en persiljekvist.
 
Kanske doppa tårna i vattnet som just då,när
man är solvarm och het känns svalkande och
nästan isigt mot skinnet.
 
Fåglar som skriar och motorljud från andra
sjöfarare som vinkar glatt och är på sitt allra
soligaste julihumör.
Och troligtvis nåra kast med spöet som oxå
packats ner i båten,för är det skärgårdsliv
på schemat,då ska man verkligen njuta av allt.
 
HELVETES JÄVLA FÖRBANNADE SKIT!
 
Jag har varken goda mackor bredda,inga kex,
ingen som kan dra båten till sjön,för den "ingen"
ska JUST idag på nån sketen konsert och headbanga
till IRON MAIDEN.
 
Vad jag däremot har,det är HERPES...
Jag upprepar:H E R P E S!
 
Och så mycket kan jag ju tala om,att HERPES
eller Herr Pes om man nu vill,honom tar man
INTE med ut i solen,man kisar inte ens i vinkel
med den ansiktshalvan upp mot solen för då
kallar han in hela jävla "blåsligan" och då är
det tack & goodbaj ända upp i hårfästet.
 
Men,kaffe ur mugg på ballen i skugga,DET
funkar jättebra.
Och så får man ju så fin färg på kindbenen
av att sitta där lixom.
 
NEJ DÅ,jag är inte ett dugg jävla bitter-
jag är bara glad för alla andras skull.
Dom som KAN,VILL och SKA njuta av
vädret I solen hela da´n.
 
Gör´t vetja,GÖR`T och njut lite för mej oxå!
 
Ni ser ju,även William tyckte lite synd om mej igår och såg
skeptisk ut när jag och Herr Pes dök upp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0