Igår hade storleken ingen betydelse alls

Det där med att storleken inte har nån
betydelse,det är egentligen bara skitsnack.
Det har den faktiskt,i allra högsta grad.
 
Igår va dock ett undantag,för som ni kanske
sett eller nån gång lagt märke till,så är jag
inte vidare värst utrustad med storlek på näsan.
 
Vad den däremot duger ypperligt till,trots det
är att hitta svamp.
Nu hade jag iof Prinsen med mej och hans är
ju aningen större...näsan alltså.
 
Nu va det nog jag som sniffade upp dom
flesta iaf,men två näsor är ju alltid bättre
än en endaste allena i såna sammanhang.
 
Det är lixom skitkul att plocka dom små
liven där i skogen,lägga i hinken och
samtidigt få både frisk luft lite motion
och kvalitetstid med den man älskar.
 
Att det sen inte är lika kul att ta reda
på dom här hemma,för att rensa tar ju
fan så mycket längre tid än att plocka,
ja det är en annan historia.
 
Jag orkade inte mer än ta upp och lägga
kantarellerna på nåra tidningar igårkväll,
man blir trött av skogsluften serrni.
 
Idag MÅSTE jag ta itu med raringarna,för
jag har lovat att det ska bli mackor med
krämig svampstuvning till kvällen.
 
Så,det är väl bara att sätta fart antar jag!
 
Det blev en hel del som ni ser,vilket oxå lär märkas i tidsåtgång
vid rensningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0