Friska vindar och lustfyllt hus

Sommaren bjuder ofta på spontana små
utflykter och även besök i den formen.
 
Igårkväll blev nämligen Prinsen och jag
bjudna till mamsen och pappsen på lite
käk,men innan vi åkte dit tog vi en promenad
med hundarna i blåsten.
 
Vi hamnade vid vattnet och det va verkligen inte samma
utsikt som i söndags,dessutom blåste det ganska rejält.
 
Är man där det finns vatten,finns oxå Prinsen och hans spön där.
 
Jag gjorde förvisso oxå nåra kast,men Kelly gillade INTE att
jag stod ett par meter bort så det va bara att lägga ner.
 
En liten gädda som tyvärr inte klarade återgången till sitt
rätta element igen,fick följa med i ryggan till mamsen.
Cindy va dock måttligt road över fångsten och poserade
motvilligt vid "Gertrud".
 
Så kom vi iaf fram till mamsens lusthus,som hon målat och
fixat iordning för denna sommar.
Vädret kunde iof ha varit roligare,men desto trevligare va det
det just därför att kliva in där.
 
Såhär ser det ut i solsken,och det är ju en viss skillnad!
 
Mamsen hade gjort ljuvligt goda Paninis och det va en
fröjd att slå sej ner.
Det blev ett lustfyllt lusthus där på tisdagskvällen.
 
Min egen mamsenmästerkock levererade IGEN.
Öppna restaurang här vetja sa jag,och låt alla
som vill få lite lust & ro i huset!
 
Efter en stund serverades det oxå chokladfondue med färska jordgubbar.
Var och en fick varsin liten skål att doppa i,och jag behöver väl knappast
tala om hur mycket jag gillar just chokladdoppade jordgubbar!
Nä,just det!
 
När sen kaffet va urdrucket och muffinsarna låg i magen,då va det dax att
packa in hundarna i bilen och fara hem igen.
Månen visade oss vägen,mätta,glada och belåtna.
 
Tack mamsen & pappsen för en särdeles
trevlig och spontan tisdagskväll ♥♥♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0