Det är giftastider nu

Fan vad fok gifter sej till höger och
vänster,från norr till syd.
 
Hela tiden läser och hör man om 
bröllopsbestyr och brudbuketter,
håruppsättningar hit och resor
dit ingen ens varit förr.
 
Jag då!
 
Jag hör både nu och då hur klockorna
i kyrkan ringer in och ringer ut,jag ser
fina bilar med nyblivna makar,och för
att inte tala om alla statusar på fejjan
där det är ringar och krusiduller och
hjärtan och Guds inavlade kusin från
stallet i Betlehem.
 
Är jag gift lixom?
Har jag NÅN gång varit gift eller?
 
NÄE!
 
Jag har väl iof ingen panik,kanske.
Om det inte vore för det här med
eventuella bilder som ska tas.
 
Jag menar,hur kul är det att bli tvungen
att stå på minst 50 meters avstånd,bara
för att man är gammal och inte gör sej
i närbild ALLS!
 
Sen kom jag ju på,nuförtiden finns ju Photo shop.
 
"Don´t worry,be happy"!
 
-Vad säjer du Prinsen,ska vi slå till om...ska vi
säja 25 år eller så?
 
Ding,dong och grattis till dagens alla brudpar.
 
Med eller utan fotofejk!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0