Dagen igår va en underbar sak

Vi tog oss ut till sol,vind och vatten igår.
Och kaffet va förstås med oxå,annars
hade det ju lixom inte blivit bra alls.
 
ALLTID börja med en avkopplande mugg Gevalia för att
på nåt sätt forma dagen som komma skall.
 
Lite fiskegrejer utspridda här och var naturligtvis,för åker man
dit där det finns vatten måste man förstås prova fiskelyckan.
 
Jag hade dock ingen vidare fiskelycka,stod helt enkelt på
fel ställe.
Men i rent avkopplingssyfte,så är det iaf jävligt kul att göra
ett par kast eller hundra.
 
En av oss lyckades iaf kroka ett antal firrar,men så gick han till
dom bästa platserna oxå!
 
En bra bok att läsa ackompanjerad av fågelkvitter och 
vattnets eviga skönsång är inget annat än rent mentalt
och kroppsligt helande.
 
Jag hade velat stanna tiden för att inte missa en endaste sekund av
allt det härliga runtomkring.
Stoppat ner allt i en stor väska,för att ta upp små bitar pö om pö när
dagarna blir mörka och vindarna kalla!
 
Lite nu & då fick jag besök av den där hoppjerkan,han va iof inte alls så
intresserad av att ligga och njuta i solen,så det blev hastiga "hej" & "hej då"!
 
Precis som vanligt,lackar det mot kväll och jag kunde inte annat än
lyfta mina armar i ett stort TACK för denna härliga och på alla sätt
avkopplande dag.
Ville ta ner solen och packa väskan full med den,men fick nöja mej med
värmen den fortfarande gav och sen be den komma åter med full styrka
även framöver.
 
Njuter en sista minut!
 
♥Och lite till♥
 
Underbara sommardag,tack för igår!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0