Jag tror att Dr D frisatte en massa endorfiner idag!

Holy chinese Moses så jävla ont
det gjorde när Dr D stack in sju
akupunkturnålar idag!
 
Nog för att det kändes satan i ryggen,
men nålarna i knävecken ska vi fan
inte prata om.
Helvetesjävlaskit som dom brände och
strålade ända upp till peruken,nästan så
jag trodde det tog fyr för en stund.
 
Resten av behandlingen,d.v.s massagen
va typ rena njutningen,eller njae,nästan
iaf,jag har ju skapligt hög smärttröskel
förvisso,så det kan ju spela in lite kanske!
 
Brassade sen hem direkt och tog det inte
lugnt för fem pesetas,tvärtom,jag satte en
rasande fart och drog på förklädet som om
en tornado virvlat in i köket!
 
Tror nog jag kan tacka Dr D för den extra
energin han petade in i mej med sina
magic fingers! =)
 
 
Frukost & kvällsmackor,matlådekäk & morotskaka till kaffet,allt till Prinsen lyckades
jag åstadkomma på em.
 
Bry er inte om att det ser ut som kaninfamiljen slängt morötter lite random,
och bry er definitivt inte alls om att blasten i detta fall är persilja.
Vad gör man inte för konsten lixom!
 
Sirapsbröd och så jävla goda!(jag provsmakade förstås en till kaffet)
Busenkelt recept oxå.
 
Okej´rå här kommer det:
 
Ca 18-22 st beroende på vilken storlek man vill ha!
 
5 dl mjölk
50 gr jäst
100 gr rumsvarmt smör
1 tsk salt
3 msk ljus sirap
12-13 dl vetemjöl (jag tar ca 12 dl i degen)
 
Värm mjölken till 37 grader
Smula jästen & häll över mjölken,rör så det löses upp.
Tillsätt smör,salt & sirap och så i med mjölet.
Arbeta degen kraftigt,minst 5 min.
Jäs under bakduk 45 min.
Ta ut så många "bullkluttar" som önskas och kavla
till önskad storlek,lägg på bakplåtspappersklädd plåt
och grädda direkt i 225 grader i 5-7 min.(tills dom fått fin färg)
Nagga direkt innan gräddning.
ELLER så kan man som jag gör,låta dom jäsa ca 40 min.ytterligare
på plåten innan dom naggas och skjutsas in i ugnen.
M.a.o helt valfritt =)
 
När dom gräddats färdigt så brukar jag spraya med vatten,
blomsprutan funkar till mer än "fredagsspexet" =)
 
Lycka till & smaklig smörgåsfrossa ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0