Gemensamma utrymmen

I huset där jag bor,som ju Gud sa upp
kontakten med och glömde redan i
slutet av 60-talet,har vi iaf en källare.
 
Unken,äcklig och allmänt ogästvänlig
är den här källar´n,men ändock,det
finns lite utrymmen här och där iaf.
 
När jag flyttade in hade vi t.o.m ett
litet utmärkt place för just "grovsopor",
och det va ju jättebra,ifall man t.ex
ville bli av med nån gammal säng
eller så.
 
Men,sen kom värden på att:
OJ så jobbigt för honom att  behöva
ombesörja bortforsling av grejerna,
även om det bara behövdes en gång
per år och FASTÄN hyran redan då
va saftigare än en blodig oxfilé!
 
Så,då ändrades reglerna fort som fan
och gemene man fick själva ansvara
för sina kasserade pinaler.
 
Naturligtvis opponerade jag mej och tog
ett snack med dåvarande värden,som åter
gick med på att som han sa:FIXA DET!
 
Frid & fröjd!
Trodde jag ja!
 
För när en vecka återstod av hans värdskap
fick jag ett mess så spydigt,att vilken helnykterist
somhelst med lätthet kunnat kaskadspy flera
dygn i sträck.
 
Jorå,för nu jävlar skulle bråten bort i källar´n,
kan man släpa dit skiten kan man nog fan ta bort
den oxå,och EN vecka får ni på er,annars typ!
 
Hey MAN,du är så förbannat ocool och jävligt,
jävligt feg som inte lyfter telefonluren och ringer
personligen istället tänkte jag,ta reda på VEMS
grejerna är INNAN du slänger ut en massa
bokstäver i onödan!
 
Muntliga överenskommelser...åt helvete med dom!
(va jag förvånad egentligen?NÄÄ!)
 
Att sen grannen hade 80% av sitt bohag
embarkerat i källar´n senaste TVÅ åren,
ska JAG ta skit för det,eller?
 
Orkade inte ta en diskussion med tanke på
att nya värden strax skulle tillträda.PUST!
 
Men,grannen med prylar "all over" fick fart
under fötter och armar,och svisch,svosch så
va ALLA hans grejer väck på mindre än 48 timmar.
 
Jättebra tänkte jag,en stund!
För när jag ett par dagar senare ska in
i andra låsta utrymmen,fullkomligen väller
det ut bråte,sopsäckar med skräp,verktygslådor,
ganla pantburkar,familjefotografier and you name it.
 
Överjävlaallt där det inte skulle va kom jag inte
ens in med en halv stortå.
 
Det är SÅ man röjer och städar m.a.o!
 
Som sadel på sköldpaddan upptäcker jag att
grannens son bokstavligen slängt en bildörr,
två skärmar och tre rostiga avgassystemsrör,
bilstereo och annat skit RAKT ÖVER mina
cyklar och min vespa,I CYKELFÖRRÅDET!
 
Vet inte var jag fick styrkan ifrån(äter varken spenat el.dunderhonung),
men satan flög i skatan och pang,skrap och gnissel
så låg det en halv biljävel bortslängd från mina
kära ägodelar rakt ut på golvet!
 
Gissa vem som höjde stämman och PERSONLIGEN
använde sin fabulösa retorikteknik i trappuppgången?
 
Just det,moi!
 
Vore kanske idé att anställa mej som vaktmästare
och ordningsman i kåken,jag är stark(när jag vill),
och vågar reda ut problem IRL!
 
Fortsättning lär följa,det finns nämligen
fler gemensamma utrymmen kvar att
gå igenom och för´söka forcera!
 
Have mercy och ge mej styrka då bah!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0