Fröken tvärtemot

Det är lite kul med mej ibland,ja alltså
både MED och att va jag!
 
Som nu,genomförkyld och känner ingen
smak,snorar och är inte ett dugg hungrig.
 
Men,jag äter nyttigt,och det har väl fan
inte hänt sen Jesus gick med badskorna
på vattnet och fiskarna simmade motsols.
 
Som gräddsås på salladen får jag dessutom
rycken från inre Mongoliet och vill testa en
massa nya recept både på mat & bak.
 
Hur i helvete går det ihop sej egentligen?
 
Jag fattar INGENTING om jag ska va ärlig.
Å andra sidan är det ju just detta som är
det underbara och alldeles enastående
med mej,jag bara är sådär spontant härlig
och fullkomligt oemotståndlig.
(the perfect genes får vi inte glömma heller)
 
Nyss kom jag t.ex på att jag har en lergryta
som inte använts sen Järnridån föll,den va
ju kul och spännande då och ujujuj som den
användes flitigt.
 
Senaste åren har den bara samlat damm och
känts SÅ jävla otymplig och vaddå "Hej 90-tal",
hur mycket längtar man tillbaka dit lixom?!
 
Men iaf,imorr´n ska här "grytas" så det står
härliga till på elräkningskontot,för det är ju
som så,att för att få den där bästa effekten
och godaste touchen,ska det tillagas väldigt
L Å N G S A M T.....in the amazing gryta!
Som om det fanns flera miljoners morrondagar,
och nätter oxå för den delen.
 
Det gör det ju förvisso,men vem fan orkar
sitta och vänta på maten så jävla länge!?
 
Pling plong finkeramik-ingen dag den andra lik!
 
"Vissa grytor har inga öron alls"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0