Hej muffins!

Visst då,så fick jag ett litet
bakryck idag igen.
 
Muffins fick det bli,enkelt lätt
och smidigt,helt i min smak en
dag som denna!
 
Tolv specialare klara!
 
 
Här kommer receptet:
 
150 gram smör
2½ dl socker
1 dl kakao (eller efter behag)
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 dl vetemjöl
 
Sätt ugnen på 175 grader
 
Smält smöret i en kastrull,ta av från plattan
och rör ner socker,kakao & vaniljsocker.
Tillsätt äggen,ett i taget och blanda sist ner
vetemjölet.
Jag rörde även ner 50 gram hackad mörk choklad
och en skvätt kokosflingor!
 
Klicka ut i 16 mindre muffinsformar,eller i 12 större
vilket jag gjorde.
 
Grädda i 12-14 minuter mitt i ugnen.
Dom ska vara "lite" kladdiga inuti,men
det gör man ju som man vill med,och
låter dom isf stå kvar lite längre i värmen.
 
Slick & smask och lycka till♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0