Skrattar bäst som skrattar högst lixom

Där fick jag för att jag pratade
om hur glatt det var här UTAN snö...
 
Nu har helvetet kommit och ingen kan
hata eländet som jag.
Fy för fan så hemskt det är.
 
Gårdagens marknadsfredag kan vi ju oxå
glömma helt och TOTALT!
 
Att stå i en vrå (jävligt stor förvisso) där det
knappt finns andra butiker är ingen hit och
kommer aldrig bli på den listan.
 
Till 17.30 beskade jag med,sen drog jag på
julbord med släkten som mami så rart bjuder
ALLA på för jag vet inte vilket år i ordningen.
 
Jag hade iof sällskap av "Mellan" hela
da´n,hon hjälpte mej bära och kånka grejer
samt bjöd på kaffe och macka,och det va väl
en jävla tur,annars hade jag dött tristessdöden
redan kl.11 på förmidda´n.
 
Idag hoppas jag på lite mer rörelse,annars
packar jag ihop mina grejer illa kvickt och
åker raka vägen hem till soffan.
 
Så va det med det!
 
HALLÅÅÅ skrek jag från mitt bord,men ingen hörde mej!
 
Tröstade mej (och "Mellan") med Frappe,men
den gav inget annat isiga ilningar i skallen så
det va inget kul heller!
 
Fick sen i mej lite julrelaterad mat,och blev proppmätt redan
efter intaget av dom rökta räkorna!
(ägghalvan åt jag inte ens upp)
 
Wille och äldremormor´n livade upp
stämningen,och sen tackade jag för
mej.Packade in "Mellan" & "Lilleman" i bilen
och körde försiktigt genom snöyran hem igen!
 
Hem till Prinsen som oturligt nog blev sjuk igår 
och inte kunde vara med.
 
Trevlig lördag då´rå!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0