Känner ni er julstressade?

Gör inte det vetja!
Det är sånt förbannat slöseri med energi,
för faktum är att det blir jul vare sej vi vill
eller ej,vare sej vi bakat tretusen bullar,rullat
en miljon köttbullar och slaktat grisen i tid
för kokning av skinkan.
 
För varje år som går,blir jag coolare och
coolare och vägrar tillåta mej själv en
massa onödig stress som INTE är bra.
 
Ta det i er egen takt,det är ingen som
tackar er iaf när och OM ni är helt totalt
färdiga och alldeles slut redan innan
julafton gör entré.
 
Lika fort som den kommer,lika fort är den
lixom förbi igen.
 
Det viktigaste torde väl vara,att hinna njuta
av nära och kära,umgås och bara slappna av.
 
I den mån man vill och kan såklart.
 
Vad andra tycker och tänker om nyuppsatta
gardiner och tomtar i alla vrår eller ej,det
rör åtminstone inte mej i ryggen,och nån
gran ska jag som sagt inte heller ha i år.
 
Bara där har jag tjänat MASSOR med tid
efter jul när den skulle plockats ner igen.
 
Tid till eftertanke och en god bok kanske!
 
Jul,jul...snart är du här OCH förbi!
(som jag längtar)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0