Hej kära efterlängtade måndag

Måste bara börja med att tala om hur 
jävla uttjatat det känns med den
förbannade julskinkan!
 
Den vill ju lixom aldrig ta slut,och faktiskt
känner jag mej för snål för att slänga skiten.
 
Knäcke med skinka,skinka på mjuk macka,
bara skinka och lite potatis med skinka.
 
Fy för fan,jag hoppas det dröjer aslänge till
nästa jul nu,och grisar vill jag inte ens se på
bild förrän tidigast nästa sekel.
 
I övrigt ska vi bege oss till "Stora" för att fira
henne med hurrarop och glada miner sen.
 
Om jag känner den tösen rätt,så lär vi inte
åka därifrån speciellt hungriga.
Hon har med all säkerhet bakat 100 sorters
kakor och ett par stycken tårtor med god fyllning.
 
Om det blir nån tårtbit över ska jag nog smuggla
med en bit hem,måste bara komma ihåg att ta
med en liten burk.
Blir ju perfekt till nyårsafton,då slipper jag ha
dåligt samvete eftersom jag själv varken har
lust eller inspiration att baka nåt till Prinsen.
 
Förvisso är det knappt troligt ändå,att "bagarns son"
överhuvudtaget vill se åt tårta eller andra bakverk,
det är mer för syns skull och för att jag ska ha nåt
att fota typ!
 
Nog om morgondagen,nu måste jag återigen
börja riva i garderoben för att se om det finns
nåt trevligt att ta på sej inför eftermiddan´s kalas.
 
Man bör väl knappast komma dit i gympabrallor
och en grön jävligt övernopprig tröja va!?
 
NÄ,just det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0