Grisar behöver inte va svin

För ovanlighetens skull,så har jag
köpt hem lite marsipan som ligger
i skåpet och väntar på mej.
 
Jag gillar inte ens marsipan,så det
kan ju tyckas lite konstigt att jag går
och kastar ner sånt i korgen då jag
handlar.
 
Det finns förvisso "nån" i min närhet
som verkligen är förtjust i sliskig och
sockrig marsipan...nämligen prinsen.
 
Och eftersom jag är en så älskvärd typ,
så ska jag naturligtvis försöka mej på
att knåda ihop nån eller nåra små rara
figurer till honom.
 
Det kanske kan resultera i en liten gris.
En gullegris förstås,för alla grisar är ju
verkligen inte svin!
 
Just det,igår när jag öppnade ytterdörren
fick jag se att grannarna hängt upp kransar
på sina dörrar.
Nu är ju inte jag den totalt genomtrista
"antijularen",så jag rafsade givetjävlavis
ihop min egen variant.
 
MYCKET fränare och förbannat MYCKET
mer my kind of grej lixom.
 
ALLT behöver faktiskt inte vara rött med
tomtar och grankottar bara för att julen
är på väg att svischa förbi.
 
Nej för fan,glitter & glamour är satan så
mycket härligare,det är grejer det!
 
 
OCH,inget viktigt pyssel utan en döskalle förstås!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0