Det är så många att hinna med

Julen kanske inte alls innebär lugn
och ro i hemmets lilla vrå.
 
Nej då,det ska hälsas på och ätas
ännu mera mat hos alla möjliga.
 
Just nu befinner jag mej med Prinsen
hos hans släkt i kungliga hufvudstaden
sen igår.
 
Jag har med min barskaste röst sagt ifrån
om en massa julklappsköp till höger och
vänster,så det var inte alls mycket vi hade
med oss.
Inte mer än det som skulle delas ut till den
yngre generationen.
 
Själv tycker jag nog det är aningen onödigt
att bara byta kosingar med varann,och det
slutar alltid med ändå,att jag känner mej
jävligt tom när allt är över.
 
I år slipper jag den känslan och det känns
alldeles förträffligt.
 
Istället kan jag koncentrera mej och lägga
nåra sedlar på annat.
 
Så jävla smart tänkt egentligen,för presenter
kan man faktiskt portionera ut och ge över
hela året istället för bara EN dag!
 
Mycket roligare och mycket härligare.
 
Hoppas ni har det gott ute i stugorna och
är riktigt rädda om er och era nära käringar.
 
Snart går min(vår) färd hemåt igen,och då ska 
jag kila direkt in till min bryggare och Gevaliaburken.
 
Annandagspussar från moi....SMACK!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0