Varenda da´är jag gla´

Iaf nästan,och åtminstone sålänge jag
vaknar av att se solen och att termometern
står på mer än 10 grader....i skuggan!
 
Igår va det ju så skönt att man typ hade
velat ta på sej bikinin,men som den s.k
känslomänniska jag är,och tycker att så
fort vi gått in augusti så gör man inte det.
 
Då ÄR det på nåt sätt inte okej,iaf inte
för egen del.
 
Konstigt det där med "känsla" egentligen.
Jag får nån slags melankoli så fort juli är
överstökad.
 
Nu är det ju förvisso som sommar fortfarande,
men ändå,det blir nåt speciellt.
 
Jag har ju iof oxå en resa att se fram emot,kunna
förlänga det varma och soliga ända fram till i
mitten av september,det jobbiga är bara när
man kommer hem igen för då vet jag att jag
fryser som en räv och längtar till den VARMA
balkongen med havsutsikt och sol i blick.
 
Jag har sagt det förut och jag säjer det igen:
Jag ÄR inte nån nordbo,jag skulle INTE ha
bott här egentligen.
NÅT måste ha blivit fel från början.
 
Folk tjatar om det enastående och alldeles
underbara i att vi har fyra årstider,skitsnack
är det,iaf för min del.
 
Jag behöver varken vinter,skitiga vårar eller
höststormar som smular sönder hjärtat i små
molekyler och förvrider hjärnan till oigenkännlighet.
 
Det ENDA jag behöver är SOMMAR.
Sommar med sol,värme och glada utåtriktade
medmänniskor som förhoppningsvis bjuder både
på sej själva och fika i trädgården.
 
När jag blir stor,då jävlar ska jag sitta på en
sandstrand och knyta armband och sälja till
förbipasserande.
 
Tills vidare nöjer jag mej med min graveringspenna
och närheten till min kära kaffebryggare,ska bara
växa till mej lite och köpa ett par rejäla sandaler
med slitstark sula!
 
Onsdagskramar från moi♥
 
This is not a puppet on a string,it´s flies in a net!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0