Majsomittiköket

Bäst som jag stod där vid spisen i
förmiddags och stekte American
Pancakes till "Lilleman" som slaggat
här inatt,så knackade det på dörren.
 
Kommer skrek jag och försökte överrösta
fläkten som dånade på max,vände den
gyllenbruna pancaken och sprang till dörr´n.
 
Nämen hej!
Utan för stod bygdens krögare No ett,han som
fyllde 60 i söndags ni vet.
 
-"Jo,jag undrar om du kanske kan gravera
på nåra glas åt mej,så sa han"!
 
Resten vet vi inget om än,inte mer än att
pannkakan va typ svart när jag kom tillbaka
till spisen,men att jag ändå hade hunnit steka
fyra innan som "Lilleman" med god förmiddags-
aptit kunde äta med sylt & grädde.
(frulle skulle man kunna kalla´t)
 
Resten ligger som sagt på tankestadiet,om det nu blir
nåra glas graverade till byns krog det vet vi
inte sett skit om än,men satan så trevligt det
hade varit IFALL jag nu får sätta lite "majdesajnprägel"
i lokalerna uppe på krönet.
 
Fränt & jävligt bra reklam vore det,sanna mina ord!
 
 
Typ nåt sånt här,fast utan "välkommen"!
Ja,jag säjer då det :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0