"Jag tänker"

Igårkväll när maten sent om sider
intogs framför Tv´n råkade jag slå
på 4:an,och just då struttade den där
Ernst omkring och piffade till nåt
gammalt hus som hade sett sina
bästa år.
 
Det va marmorgolv i badrummet och
mangold blandat med rostade hasselnötter,
för i varje program lagar han alltid mat
eller bakar kakor med smak av barndomen.
 
Jag sket i Ernst faktiskt,och satte mej på
balkongen med en mugg kaffe istället.
 
Men sen,när klockan drog sej mot midnatt,
vad händer då tror ni?
 
Jo,då visar dom samma jävla program i
repris igen,efter typ ett par timmar!
 
Alltså,det är ju jättekul att Ernst är pysslig
och limmar trädgrenar,gör en skitfrän vas
eller att han syr dörrstopp med sand i,
men "JAG TÄNKER" (Ernst favvouttryck) att
det verkligen inte är konstigt om kvinnfolk
inte vill ligga med sina män på semestern.
(jag hör dock inte dit)
 
Jag menar,vilka fruntimmer behöver ett
fungerande sexliv eller för den delen ens
dildos,när Ernst struttar runt i rutan flera
gånger per kväll.
 
VA!
 
Själv blir jag mer avtänd för ATT han gör det!
(nakna karlfötter,nä-hujedamej)
 
"Jag tänker" återigen,att hur förbannat svårt
skulle det kunna va,att ge mej ett eget fix,
styr,bak och "jag-är-ju-så-händig-program".
 
Jag har oxå limpistol,jag har dessutom mormors
gamla nötta receptböcker kvar och kan baka
kakor med smak av barndom och smultronröda
läppar som smakar salt av havsvatten.
 
Dessutom går jag oxå barfota från februari till
november ungefär,så även där vore det en
sketen baggis att platsa i sällskapet.
 
Tänk DÅ,på alla karlar som under sommar´n
och semestern varken behöver bli irro på sina
fruar,inte skylla på impotens och inte ens 
behöver dricka en platta öl för att få den där
sommarfeelingen.....inte om dom hade mej
istället för Ernst i rutan alltså!
 
Jag kan lixom inte se nåt hinder i att jag
övertar Ernst´s plats i det programmet.
 
Inte ens när det kommer till dom härliga
nakna fötterna med sommarspretande
tår som glider över golvtiljor och hoppar
i nyklippt,helt perfekt sommargräs nere
vid sjön.
 
Näe,jag tycker nog fan att mina små
rara fötter med barndomsminnen från
steniga grusgångar och sjögräs mellan
tårna skulle göra sej jävligt bra på Tv,
inte bara en gång per kväll utan två!
 
 
Visst,VISST äre så!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0