Hej då frosseridagar & välkommen vardag

Nu får det jävlarimej va slut på det
här ätandet i tid & otid.
 
Grillat med onyttiga tillbehör,kalas
med bakverk och sötsaker,kakor till
fikat vid vattenbrynet och sena kvällar
med näven i högsta hugg där det kan
finnas kalorihärdar.
 
MEN,först ska vi ju fira "Lilleman" idag,
så imorr´n måndag,då satan SKA det
(läs:måste) bli ändring uppifrån & ner.
 
Vi va ju som bekant på 20 årsfirande igår,
och helvete vad det fanns att sätta tänderna i.
 
Över 30 personer som pratade och åt i ett
enda stort inferno,nästan så jag inte orkade
tänka på att börja med smörgåstårtstillverkning
direkt vid hemkomsten.
 
Jag gjorde´t emellertid,även om fantasin tröt
och benen kändes som cementklumpar där
jag stod i köket.
 
När tårtan till slut va färdig,då kom jag på att
det oxå skulle fixas en bit laktosfri.
 
Joråsatte,runt midnatt va jag iaf klar,och dom
som inte äter med andakt idag,dom ska jag dra
med i antisvullarkampanjen som startar imorr´n.
 
Grattis (lite i förskott) fina systerdotter/kusin till din kommande
20-årsdag ♥
 
Den blev inte så värst vacker,men jag kan iaf garantera 
att den smakar godare än den ser ut,alltid nåt!
 
Ett stycke laktosfri smörgåstårtsbit redo att huggas in på.
Väger typ ett kilo bara den,ska det va så ska det va rejält!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0