För när storfiskar´n talar om hur stora fiskar hon fått.....

Igår på eftermidda´n,tog jag och Prinsen
nåra spön och spinnare och drog till vattnet.
 
Vädret va perfekt (just då iaf) och då måste
man passa på att insupa det goda.
 
SMACK,så hade jag en skapligt stor gädda på kroken,även om
det inte va spinnare för just det ändamålet.
SMACK,så släppte gädduslingen och vips så hade jag en riktigt
fin "fisk" modell JÄTTETUNG på kroken istället.
Det måste ju kallas tandemkrokning väl?
 
Prinsen tyckte dock inte att det va så värst skönt att fastna,
han har ju lixom redan fastnat för mej sen ÅÅÅR tillbaka.
 
Efter en stunds trixande fick han så igenom kroken och
kunde knipsa av under hullingen och sen dra ut den
lilla rackar´n.
 
Joråsatte,man är väl inte "hobbyfiskare" för inte lixom.
Gissa vem som har viktrekordet nu? =)
 
Kände att det va läge för eftertanke och satte mej och skämdes lite granna.
För även om Prinsen ska veta vem han tillhör,så vill jag ju inte skada den
lilla raringen.
Noteras bör väl,att karlar över lag inte har så hög smärttröskel,så ni kan ju
fatta hur ont det gjorde även i mej!
Inte som att föda barn precis,det kittlar ju bara till en smula!
 
När eftertanken lagt sej,rev jag lite i ryggan,för jag är ju ALLTID
så förutseende när jag åker nånstans.(även om jag glömde plåster)
Är det lördag så är det!(var)
 
Helt otroligt,seriekrock på "Seabahn"!
Tänk att folk inte kan lära sej att hålla avståndet va!
 
Men,som den hjälpsamma medmänniska jag är,så hjälpte jag förstås
till med skrotning av samtliga bilar.
UTAN att för den skull ta ut nån avgift!
 
Avslutningsvis drog jag så upp en liten "borre" på 520 gram.
Pussade honom goodbye och lät honom simma vidare.
 
Prinsen såg iaf nöjd ut där han stod på avstånd,två gånger
på samma krok hade han INTE lust med.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0