En fredag på oskrivet blad

Visst då,det är fredag igen.
 
Inte ett skit står det i almanackan eller
på "to-do-listan" idag.
 
Jag fyller på när jag känner att jag vill
och måste,det passar mej bäst så.
 
Imorron däremot,då står det DOP med
stora bokstäver i agendan,för imorron
är dagen kommen då Wille ska få en
skvätt vatten i sin fjuniga kalufs och
hissas mot taket av prällen.
 
Förresten,gör dom så nuförtiden,lyfter
upp ungarna mot taket så dom får berg-
och dalbanepirr i magen,eller?
 
Lite jobbigt menar jag,om ungen just har
käkat och får upp en kaskadspya som
råkar hamna mitt i prästens fejs där i
Guds hus.
 
Jag vet inte när jag va i en kyrka sist,men
varje gång jag är det och det ska sjungas
psalmer,då klämmer jag i för både kungen
och alla hertigar som finns.
 
Den akustiken är ju något bättre än i mitt
badrum,och satan vad man kan låtsas va
operasångare i en sån byggnad.
 
Sen spelar det ingen roll om man känner
igen trudelutterna eller inte,man bara vrål-
sjunger orden som står i psalmboken och
ser sådär överdrivet exalterad ut.
Nästan som om man vore i trans ni vet.
 
Jag tror man behöver lite andlig spis ibland,
nattvarden däremot,den har jag inte nyttjat
sen konfirmationen.
Nä fy bubblan (inte svära nu!),vinet smakade
äcklo,och oblaten satt fast i gommen flera
månader efteråt.
 
Det kanske beror på att jag inte räknas som
Guds lilla lamm,bara ett svart får i familjen!
(för dom andra är så bleka)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0