Det är liiite körigt nu

Dessa födelsedagar,det är fan inget annat.
Lägg därtill dop av mormors gullunge,så
nu gäller det att hålla känselspröt och tunga
i rätt läge minsann.
 
På lördag ska ungarnas kusin modell blivande
20 åring firas,och på söndag förfirar vi vår egen
"Lilleman" som hör & häpna,fyller MYNDIG.
 
Man undrar ju lite vart ryggsäcksåren och
tiden då mammas soffa och Tv-häng va det
bästa som fanns tagit vägen!?
 
Till skillnad mot som nu,sena nätter,fester
och rock´n roll all over the half country,och
där soffhänget är utbytt mot bilsäten 24/7.
 
Mammas plutt!
Han som med skrattgroparna charmade 
Conversen av mej både nu & då.
 
Groparna har han tack & lov kvar,och numera
har han vuxit till sej och charmar mej på helt
andra plan den lilla rackarungen.
 
Jorå,och så lille Wille!
Vad köper man i present till en sån lixom?
 
Mamman är väldigt principfast:
Inte det,och DET vill jag INTE ha till honom...
....etc etc etc osv!
 
Nähe och okej,vad säjs om en halv kolonilott
och nåra fröpåsar kanske!
 
Det ordnar sej väl,hoppas jag.
I vilket fall somhelst,så har jag iaf
införskaffat ett packe servetter till
"Lillemans" kalas,alltid en början.
 
Hur resten slutar vet vi den 31/8,då ska
jag nämligen pusta ut,och högst troligt
riva efter kastade pantburkar i dikena.
 
"Det kostar på när "folk" ynglar av sej"!
 
Och på tal om kommande 18-åring,så fick han sin sängfrulle
imorse av sin godhjärtade och högst morrontrevliga moder ♥

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0