Idag ska jag bara slappa,slappa,slappa

Sent om sider,vid 02 inatt,släckte
jag ner och la mej skapligt tillrätta
i sängen,vred och vände för att som
jag tror somna in lite light.
 
Inte för att jag sovit sammanhängande,
det gör jag ju förvisso aldrig,men jag 
låg iaf kvar och drog mej ända till 11!
 
Varje morron vaknar jag och tror att
jag är typ 96 år,ja så fort jag känner
hur jävla svinont jag har överallt.
 
Idag va inget undantag heller dessvärre.
 
Men vaddå,efter ett par stadiga muggar
kaffe och en Voltaren,så kan jag iaf gå
någorlunda rak i ryggen.
 
Gårdagen var som ett halvt marathonpass
för min rygg,men gör man nåt som är kul,
så glömmer man värken och stoppar in den
i ett skåp under tiden.
 
Jag är otroligt nöjd med hur bra allt gick,
hur otroligt skönt det kändes ända in i hjärtat
ATT få göra det och inte minst SÅ tacksam
över all mastodonthjälp med enbart glada
miner från min assistent och goding DLV,som
hjälpte mej HELA tiden!
 
Faktum är,att ÅTTA smörgåstårtor och ÅTTA
kaktårtor inte är nåt jobb för en mes,så jag
känner faktiskt i efterhand,att jag verkligen 
kan klappa mej på axeln och säja:
"Fan vad bra gjort Majso",och i det läget
existerar ingen "Jante" alls.
 
Alla åtta tårtorna på rad,så ni inte tror att jag bara "snackar"!
 
OCH,åtta tårtkakor nästan i rader!
 
Välförtjänt kopp kaffe på stående fot.
Fina och supereffektiva DLV.
Vi va ett superteam!
 
När jag sen kom hem,möttes jag av skinande ren diskho och
iordningställda köksbänkar.
Min älskade lilla mams hade varit här och gjort SÅ fint.
Den lyckan kan inte mätas i nåt annat än saligt rus och glädje,
så jag ringde förstås upp henne direkt och tackade.
 
Älskade Prinsen min hade oxå fixat finaste kärlekssurprisen
till mej.
Finingar är vad jag har omkring mej♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0