Polis,polis min gullegris

Vilken härlig start på veckan
det blev.
 
På fm plockade D.L.V upp mej
för en roadtrip,och MÅNGA timmar
senare och minst hundra skratt
fattigare landade vi i byn igen.
 
Ny duk kanske,eller NÄE!
Man måste känna,kolla lite extra och studera texturen
innan man köper nya grejer,det kan ju krympa minst
45%,och DET är INTE kul!
 
Frågade D.L.V om det va dax att skaffa en sånhär,men hon hävdade
bestämt att hon inte behövde nån,för hon kan minsann skilja på Alvedon
och stolpiller fortfarande! =))
 
Det är inte alla som blir kontrollerade av såhär fräscha butikspoliser.
Jag vände gladeligen ut & in på den stora väskan och sen hade hon
fullt sjå att gå igenom eventuellt farliga vätskor och diverse annat!
 
Kaffestunden den bästa är,och som vi var sugna.
Påtår fick vi oxå-full pott m.a.o!
 
Dagen avslutades bland brädor och cement,för nu ska D.L.V fortsätta
fixa i sitt lilla hus.
Jag blev lite skraj för en stund,trodde hon skulle slå sej in på ny bana
som woodtruckerdriver!
 
 
Tack min kära för en alldeles
ljuvlig start på denna vecka ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0