Majso onsdagstipsar

Går ni med hela nävarna och
kliar er i huvudet och tänker:
"Vad ända in i kastrullskåpet
  ska man hitta på för mat idag"?
 
Om så är fallet kan jag ju alltid
glädja er med att jag har mina
nävar fastvuxna däruppe,mer
eller mindre jämt faktiskt.
 
Så ock idag,tills jag rev fram lite
köttfärs ur frysen och hittade ett
paket med mjuka tortillas.
 
Nu är det ju sällan jag äter,iaf inte
i veckorna,men Prinsen gör det,och
jag är ju vad man kan kalla "fodervärd"
åt den lilla krabaten!
(varje dag måste han knäböja & tacka som fan)
 
Anyhow,så här gjorde jag:
 
Först svettade jag lite gul lök som kockarna brukar uttrycka sej.
Hade i köttfärsen och lät den brynas.
I med massor av mald svartpeppar och en skvätt hamburgerpulver
som jag hittade i skåpet.(man kryddar ju iof som man vill)
Tog en halv burk champinjoner och lät dom gojsa ner sej i röran
för att sist tillsätta den här:
 
Och sen fick allt puttra i ca 10 minuter på svag värme!
 
Hällde röran i en skål och ställde åt sidan.
 
Hällde lite matolja (rapsolja gillar jag) i stekpannan och lät
tortillabröden få bada lite så dom blev aningen mjuka!
(går jättefort,tjoff i vänd och upp igen)
 
På med lagom stor klick av köttfärsröran och...
 
Vik ihop till ett litet paket,och tänk för fan inte på att det snart
är jul,då blir man bara stressad och kan lätt vika jättefult.
Man äter ju med ögonen oxå,så det är extra noga att INTE slarva!
 
När alla små paket är färdiga läggs dom varsamt ner i en ugnsfast form som
man om man är smart har preparerat med lite olja eller smör i botten,för sen
kommer det sista och allra VIKTIGASTE momentet nämligen:
 
...att bädda in alla små raringar i ett tjockt osttäcke.
För ni vet ju vad som gäller:ju mer ost desto bättre! =)
 
Sen är det bara att ställa in lilla(eller stora)formen i ugnen
tills osten smält och fått lite färg!
(jag vrider ugnen på 175-200 grader och sitter och tittar på skådespelet)
 
VARSÅGODA för tipset då!
 
Och skål,för idag är det lillördag tills klockan blir 00.01!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: carina

Ja tack =))

2012-10-04 @ 18:16:43
Postat av: Majso svarar:

Carina:Varsågod ;)
Gör´t bara,J intygar att det va gott! :)
(imorrn äre fredag och då ska jag antagligen äta,ha,ha)
Kram♥

2012-10-04 @ 19:06:15
URL: http://majsomittilivetblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0