Mera ätbart

Idag har det stått hembakat
på lilla improvisationsschemat.
 
Iaf delvis,vissa saker gör jag
faktiskt rätt & riktigt från början.
 
Eller nästan ska väl tilläggas,det
slinker nämligen oftast ner lite
extra av vissa ingredienser.
 
Varför va snål med smör och
vaniljsocker t.ex!
 
Först bakades det en ljuvligt god kaka med smör,mjölk och vaniljsockerfyllning.
"Mellan" fyller nämligen år imorron och har beställt den här sen lång tid tbk.
 
Med uppmärksamma ögon kan man skymta en färgburk i bakgrunden,men
ni kan va lugna,den utgör INTE alls "bakgrunden" i kakan ovan.
Den är alldeles för trögflytande för att matcha övriga ingredienser.
 
Sen kom jag på att jag hade lite saffran liggande,så då fick det bli
lite mera kladdande i köket.
Vad lussebullar beträffar,så tycker jag nog att dom traditionella är
alldeles för tråkiga att lägga ner tid på,så såna görs aldrig här.
Varför fjanta till det en gång om året,när man kan gå all in istället!
Hackad mörk & vit choklad som samsas med hackade pistagenötter.
 
Som om jag nöjde mej med "bara" det,ånej,jag blandade förstås extra fint
vaniljpulver med riktigt smör som breddes på först!
 
Och,eftersom jag är en chocoladic va jag förstås tvungen att toppa
med lite choklad oxå!
 
Hur dom smakade?
Lovely såklart,det är ju
jag som gjort dom!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0