Kalas i city

Jahopp,så har man varit
på 22-årskalas då!
 
Jag slängde ihop nåra simpla
Bondkakor och en rulltårta innan
vi for in till "Mellan",och då menar
jag inte Bond som i agent 007.
 
Jag bytte förstås ut mandeln mot
pecannötter & pistagenötter,det
är alltid godare,rulltårtan däremot,
ett jävla fiasko.
 
Dels för att jag typ ALLTID misslyckas
med just den,men oxå för att jag idag
inte hade nåt potatismjöl hemma.
 
Funkade absolut inte lika bra med
majsmjöl och sockerfri kakao.
 
Helvete,den blev ju fan tunnare än
nyfrusen is,så ni kanske kan fethajja hur
jävla meckigt det blev att bre smörkräm
på den supertunna.
 
Fast,gott blev det,och så hade vi ju
även lyxsaffransbullar och den goda
mjuka kakan och Bondisarna att smaska på!
 
Såklart fixade jag ju till kakan så den blev lite extra fin,och med ljus förstås!
 (hela namnet fick tyvärr inte plats,läs:jag orkade inte skära ut fler bokstäver)
 
Närmaste gratulanterna samlade i vardagsrummet.
Vovvarna va naturligtvis med och grattade.
 
Tror minsann att födelsedagsbarnet va lite seg efter att ha firat
med polarna hela natten.
"Stora" hade tydligen ätit en stadig frukost,för hon såg ganska uppsvälld ut.
Nej just det,jag ska ju bli mormor.....så är det! ;)
"Lilleman" icke att förglömma,halleluja-han skötte sej exemplariskt på bild idag!
 
Prinsen försökte frenetiskt bända upp ett lås som fastnat
mer än lovligt dumt,fast jag tror han gick bet faktiskt!
 
Grattis igen kära dotter♥
Jag VET vad du gör nu ;)
(P.s: sitt inte uppe hela natten och kolla nu)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0