Yesterday

Långt ner i ingenstans,i en
skog som jag inte känner,
där hamnade vi till slut
igår eftermiddag på det
lilla överraskningspartajet!

Och eftersom jag är en så
jävla snäll människa,lät
jag prinsen få vila höger-
foten på hemväg,och rattade
med van hand lilla pärlan tbk
till kända trakter igen.

Jag tog dock en extra kopp
kaffe innan vi styrde kosan
till vårt,annars kanske jag
hade somnat där bakom ratten!
(i ren matkoma alltså!)

Gårdagens huvudperson som inte visste nåt,kom direkt från
sjösättning av båt och var jättefint utrustad med nytt bälte!
Innovativt sa vi,GRATTIS i förskott lixom.


Han blev så överraskad att han kissade ner sej i glädjeyran!
(typ)


En bit bort hittade jag S,en av mina trogna bloggläsare,som
satt bredvid dottern och hade det gott mitt ute i skogen!


Kvällens överraskningsvärdinna D.L.V fick högsta betyg
i allt och skålade med övriga gäster där i solskenet.
(tror fan hon sken starkast av alla)


Den här sa D.L.V,den är bara SÅ god!
Aningen blaskig för min smak,så jag tog lite kaffe
och högg in på dom "riktiga" grejerna istället!


...nämligen D.L.V´s hembakta Dumlekakor!
MUMS!

(man behöver inte dricka för att festa till det,bassattnivet)


Naturligtvis hittade jag lite annat än mat & dryck att fota,så
jag strosade runt lite med kameran!


En liten knopp,kan va nog så hoppingivande.
Och fin!


Glöm inte att jag varit här sa jag till den här raringen
när jag fotat klart.


Nån lila spretblomma,fråga inte mej om namnet,jag är
bara fotograf!


En röd & väldigt oskuldsfull blomma...precis som jag!


Ännu mera knopp & hopp!


...och lite bergväxter!


När fotografen kom tillbaka från lilla rundan,satt sista gästerna
kvar och lapade kvällssol och avhandlade diverse livsviktiga
ämnen där på altanen!
Ämnen som "Fråga Olle" t.ex!
(numera omdöpt till "Fråga Jonas") ha,ha,ha! (Obs,internt asgarv)

I skaplig tid sa chauffören(jag),att det va dax för refrängen,
så vi styrde kosan från skogen och hem igen!


Susade förbi nåra rådjur!


Skogens konung på väg till kvällsmaten.


Räven raskade inte över isen,men väl över gärdet!


Kvällen avslutade magiskt med vackraste solnedgången
bakom trädtopparna!


Sämre än såhär kan ju en fredag avslutas!

Tack ALLA inblandade♥
Och främst tack till D.L.V
som roddat ihop allt till
superbelåtenhet!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0