Träden är gröna & solen var varm

Eftersom jag absolut inte skulle
marschera i nåt töntigt förstamajtåg,
så drog jag istället upp till D.L.V på em.

Man får lixom passa på att suga ut det
gottaste av dagarna nu när solfan
äntligen värmer igen och himlen faktiskt
är riktigt blå.

Som vanligt avhandlade vi livet i stort
och smått,garvade och nickade i samförstånd
åt både det ena och det andra.

Så jävla gott att ha gångavstånd till sina
vänner.
Just därför tog jag bilen!

När vi hade fått oss vår energiboost båda
två,var det dax att tänka på husmorssysslorna
och vad som skulle lagas till prinsen i matlådeväg.

Riktigt supergod köttfärssås med vitlök och
grädde som dansade runt i stekpannan,
samtidigt som jag tjoffade ner både peppar,
lök och champinjoner.

Mums sa prinsen när han provsmakat!
Han är iof aldrig kräsen eller klagar på
min matlagning det lilla älskvärda stycket.

Bortsett från den gången locket på
muskotnötsburken råkade lossna
och det s.a.s blev väl MYCKET smak.

Det blev så jävla vidrigt att smaklökarna
fick sitta i karantän flera dagar,och efter
det är just muskot bannlyst och absolut
portad i det här hushållet.

Men iaf,efter disk och lite plock nu när
det blivit kväll helt plötsligt,så ska jag
faktiskt göra mej en rykande kopp kaffe
i min fina maskin,den som jag kan få varm
skummad mjölk i.

Life is sweet!


Kan man annat än gilla utefika i härligt sällskap?
NÄE,för isf är man riktigt störd!


Som sagt,kaffe dé é livet dé! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0