Söndag i hooden

Trallalallalaaa,en helt vanlig da´,
och då dyker "Mellan" upp lagom
till 7:e muggen kaffe eller så.

Vi letade
som satan efter nåt
klädesplagg som hon med
bestämdhet hävdade var kvar-
lämnad här,hos mamsen.

Hittade INGENTING,men däremot
fick jag tillfälle att röja lite bland
alla kläder jag inte alls har,iaf inte
när jag väl behöver nåt.

På em fick vi ett ryck,lastade in hundarna
i bilen och for till min mormors gamla hus
långt bort i skogen.

Mormors ande finns fortfarande kvar och
dallrar runt i luften överallt.

Hon fattas mej nåt så himla mycket,
men jag vet att hon är hos mej varje dag!
(älskade mormor♥ du rycktes bort för tidigt)

Men iaf,när termoskaffet vi hade med va slut,
tog vi bilen hem igen,"Mellan" for hem
till sej,och jag sjönk åter in i söndags-
lunken här i min hood.

Nu ska jag pussa på prinsen ♥ som
återvänt från sitt fiskeäventyr,
dessvärre hade fiskelyckan varit
i stort sett lika med noll.
(fastän jag sagt "SKITFISKE PÅ´RE,jättehögt)

Men,vad spelar det för roll,frisk
luft och lite kvällsbira med polarna
fick han iaf,och det är ju inte fy skam!
(han ska va glad att jag LÅTER honom åka,he,he)


Slängde ihop nåra mackor,så "Mellan" & jag smaskade
lite lagom!


Väl framme vid min mormors gamla hus hittade vi mamsen,
dvs "Mellans" mormor,som satt och rensade lite ogräs
i solskenet!


Lite kramkalas är ju alltid mysigt!


Själv satt jag mest och såg frän ut,som vanligt alltså.
Aldrig frångå ett vinnande koncept,typ!

  
Cindy hade förstås med sej bollen & lekte!


Och Kelly softade,som vanligt!

Sen sa vi hej då till mamsen/mormor,och resten
av kvällen går som sagt i romantikens tecken ♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0