Picknick & fiske

Det finns dom som tycker att
hobbyfiske är det roligaste
som finns(nästan),och så finns
det dom som tycker det är minst
lika roligt att titta på.

Jag är väl en blandning s.a.s-
men oftast gillar jag fikat mest,
i kombination med att kolla alltså!


"Stora" & jag passade på att åka till "Tyggubben" som vi
kallar´n,för jag skulle ju pimpa mitt lilla balkongbord
och behövde således diverse tygbitar.

Ungarna har i stort sett växt upp hos honom,vilket dom iof
kanske inte tyckte va så jävla kul back then.
Jag vet väl själv hur jag tyckte det var,när min lilla mor
släpade runt mej i allehanda tygaffärer i tid & otid!


Kakburken med mutkex har över 20 år på nacken,just igår
tror jag INTE att det lockade "Stora" vidare mycket! =)


Njae,kanske inte den snyggaste klänning jag sett!


Efter tyginköp åkte vi och letade efter "hobbyfiskarna" och
öppnade picknickkorgen som "Stora" hade fixat!


"Storas" N(Nisse) envisas fortfarande med att kalla
mej för Maggan,men okej för denna gång,fast enbart för att
mackan va jättegod!


Vilket gulligt litet picknickgäng va!


"Hobbyfiskarna" fortsatte med sitt vevande medans "Stora"
och jag drack både påtår & tretår.


Prinsen fick nån slags bottenapp i form av en plastpåse
eller nåt.
Var tacksam för det sa jag,det kunde ha varit en liksäck ju.
Man måste vara optimist i fisketider!


Det finns tydligen dom som gett upp hoppet om drömfångsten,
dom använder båten som drivbänk istället!


På väg till bilarna stötte vi på gammelhunden och hans
bästa kompis katten.
Dom gick inte många meter från varann & husse!


"Men kom nurå"!


Sen tackade Prinsen och jag för trevligt sällskap,
och for hem i kvällningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0