En lördag i syrénernas tid

Men nej då,jag ska INTE koka
syrénsaft i år!

Dels för att jag absolut inte
har lust till det,och dessutom
finns det ingen som skulle
dricka upp den heller.

Och då är det ju bra jävla
onödigt tycker jag,att stå
och pilla med sånt lixom.

Nu väntar jag på att solen
ska komma fram bakom
nattens regn & åskmoln.

Låg och lyssnade på alla
brak och knallar i morse,
samtidigt som rummet
lystet upp av blixtarna.

Ganska så mäktigt när jag
tänker efter,mäktigt men
ändå lite scary.

Luften är iaf frisk,och fåglarna
har börjat sjunga upp för mej
nu när jag sitter på ballen med
kaffet i högsta hugg.

Det kan nog fan bli en alldeles
underbar lördag det här oxå,
trots att jag INTE ska koka
saft idag!

Kram på er♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0