Det är gött med fredagar som innehåller sol

Det är nåt speciellt med fredagar.

Iaf när man vaknar av fågelkvitter
och solsken utanför det öppna fönstret.

Det är ljust och man bah:
Välkommen dagen,nu ska vi
fanimej göra nåt bra av dej!

Kaffe på balkongen lite lagom
grusig i ögona,men ändå,detta
hoppingivande som nästan tar
andan ur en.

Skolungar som kommer småhoppande
i långa rader på väg till skogen,den ena
i kortare shorts än den andra.

Bilar med nedvevade rutor så man hör
musiken som letar sej ut och blandas
med grannarnas trädgårdsrassel från
alla möjliga håll.

Glada miner och ett "hej på dej"
från nån bekant som cyklar förbi.

ALLT det
här i en ljuvligt,salig blandning.

OCH,dofterna.

Dofterna av sommar och lite koskitslukt
från nåt gärde bortom skogen,det är
bara så jävla härligt.

Eller iof,kanske inte koskitsodören
i sej,men när det blandas,då hör
det lixom till.

Getingarna däremot,dom klarar jag
mej utan,och just därför verkar dom
vilja invadera balkongen nu.

Nät,eller rättare sagt ett gammalt tygstycke
har jag spänt upp.

Man ska va snäll mot djuren,men det
finns ju gränser för vad jag vill ha
för tilltugg i morronkaffet!


Den här krabaten hade extra proteiner,en s.k bålgeting!
STICK sa jag,men inte mej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0