Vårmarknad & diverse varelser

Huvudvärken har legat som en
järnridå över skallen mest hela
da´n,men så tänkte jag,att inte
fan kan det väl skada med lite
frisk luft.

Det kan jag tala om ATT det gjorde!

Tar man INTE på sej mössa bara
för att man vägrar gå med på
bakslag i det s.k vårvädret,ja då
kan det fan inte bli annat än kaos
innanför kraniet.

Men iaf,jag gick ju som sagt,och
på vägen till den bitande iskalla
vårmarknaden fick jag syn på
nåra små varelser.


D.L.V och hennes grodprins!


Dom stod så kärvänligt och väntade in mej!


Byns krögare som upplåter sin tomt och sina
bodar till marknadsknallarna hade tydligen
lånat Robert Brobergs gamla avlagda overall!

Den hade väl iaf passat bra mycket bättre på
moi när jag far omkring med penslar & färger!



Sen gick vi in i butiken bredvid krögar´ns place,och där
tvingade jag dom små varelserna att posera vilket inte
va nåra somhelst problem.


På hemväg slank jag in och tänkte tjattra med Hulda som
säljer sina finfina grejer,men den lilla Påskslynan hade
tagit börsen och dragit hem,fastän det va mer än 40 minuter
kvar på den här marknadsda´n!

Schysst Hulda,jävligt schysst hörrudu!


Nu har jag påbörjat operation krya på mej
i hemmiljö,vilket innebär en STOR mugg
kaffe & två Alvedon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0