Nåra ord i livet

D.v.s "Livets ord"!

Idag fick lilla byn påhälsning
av det rara sällskapet.

Jag med,fast ändå inte!

I mer än fem jävla minuter stod
dom med sina fula väskor och
en bunt tidningar utanför dörr´n.

Pling,plong,PLIIIING PLONG!

Jävla otur för dom då,att det inte
plingplongade alls inne hos mej,
jag har nämligen sen måånga år
tillbaka kopplat ur den där jävuls-
manicken som bara stör i tid & otid.

Farbror grannen öppnade inte heller,
däremot han mittemot,men han va
inte heller ett dugg intresserad.

Men så jävla synd då,stackars dom.

Så här i efterhand ångrar jag att jag
inte öppnade och lät munlädret gå.

Det gjorde jag för hundra år sen ungefär,
precis när jag flyttat hemifrån.

Jag bjöd t.o.m IN dom hos mej.

Ganska kul faktiskt,att höra vad dom inte
har att säja,och hur dom INTE kan förklara
ett jävla dugg om det dom predikar om.

Ganska bortkastad tid,för dom alltså!

Fyra Vakttornet och en jävla massa
välsignelser senare tackade dom inte
för kaffet och gick,naturligtvis bjöd
jag inte på det,däremot talade jag om,
att jag mot förmodan skulle behöva deras
information eller vafan man ska kalla´t,då
tar JAG isf kontakt med dom,INTE tvärtom!

Hej & hej då!

Indoktrinerade töntar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0