Inflyttningsfix & Majsogodis

Fick ett söndagsryck och fyllde
termosen med kaffe,sen drog
darlingen och jag till "Stora" &
hennes N i en stad nära oss.

Dom är mitt uppe i sin husflytt
och fixar för fullt i alla vrår.
(nästan iaf)


Vi fick order att hämta mat till husjobbarna,så det gjorde vi.


Fint skare tydligen va nuförtiden när ungdomarna sätter bo.
Vem vill inte gästbajsa på en toa med specialimporterat
och handskuret kakel från Italien lixom!


Jag kände mej inte riktigt hemma i köket,och tyckte nog att
den blå flagande färgen va aningen innovativ!
Jaha,skyddsplast!


"Lill-Nisse" som jag kallar lilla svärsonen,hade knappt tid
att käka,han höll på för glatta livet med specialkaklet.
(trodde kanske att jag skulle bli nödig direkt)


Jättelätt va det inte att göra sej hörd i det satans oljudet,
men när jag sa:kaffe,då jävlar blev det andra bullar!


Eller rättare sagt kladdkaka med färska jordgubbar.
Lite mysigt ska man väl ha det trots allt!


Sen gick vi husesyn oxå.
Här inne sa "Stora",ska det bli kontor & pysselrum!


Och här kanske dom ska se om "kopieringsmaskinen"
funkar framöver.
M.a.o the master bedroom!


Walk in closet bah MÅSTE man ju ha oxå!
Naturligtvis sa jag.


Badrummet på ovanvåningen ska få sej en rejäl uppfräschning!


Här ska tydligen målas vitt och jag vet inte allt!
Sen kollade jag in "mitt" rum på ovanvåningen,där
jag & "legomorfar" ska husera ifall "kopieringsmaskinen"
funkar som den ska framöver!

Och givetjävlavis ska jag va med och bestämma tapeter där,
fattas bara annat lixom! =)


Innan vi for hem passade jag på att uppdatera mitt
lilla godisförråd oxå.

Håll i målarduken,nu jävlar ska här sprayas och skapas!


Tack & hej från mej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0