Det är inte bara kossorna som gäspar

Tjofaderittan fyra strängar
på dragspelet vad jag är seg!

Om det beror på sommartids-
omställningen eller lite hederligt
kroppsarbete ska jag låta va osagt.

Först va,så skrek lilla pärlan om
att bli tvättad & avspolad.

Som om det inte vore nog,sen ville
hon ha nya sulor på oxå,lite lättare
och fräschare,ty dojjor med broddar
är ju fan helt onödigt såhär i barmarkstider.

Jag for som ett jävla sämsskinn mellan
vattenslang & domkraft,kånkade med
däck så nävarna hettade.

Skulle inte förvåna mej ett jävla någe
om jag måste ringa bärgare från sängen
imorronbitti för att överhuvudtaget ta
mej ur bingen.

"Sommartider hej,hej"!

Bra kärring reder sej själv,även om
det innebär ett par veckor med
ÄNNU MERA VÄRK!


Tillfällig lösning på problemet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0