Nu skiter jag i det här

När maj gör sitt inträde i lilla
almanackan,då vill jag mer än
gärna flytta ut på ballen,spelar
"nästan" ingen roll hur vädret
är och beter sej.

Sen vill jag inte flytta in igen
förrän snön yr kring husknuten.

Förra veckan va det en fröjd
att sitta här ute,varmt och gott,
i bara bikiniöverdel och ett par
små luftiga brallor.

Men nu,vafan det känns ju som
att ha bokat en felsemester,
varit bombsäker på att det va
nån paradisö man flytt till,men
upptäcka att man missat nya
planet vid mellanlandningen
på Island eller nåt.

Total katastrof & fy för helvete,
hur kunde det bli såhär???

Jag tyar fan inte mer,jag fryser
ända in i märgen och fingrarna
är drabbade av kallbrand,minst sagt!

Att gå in från ballen ÄR inget
alternativ,ty den som är en
jävla mes skola icke heller
inse sin begränsning till fullo.

Å andra sidan kan jag ju alltid
leta mej ut FRÅN ballen,och
utsätta mej för regnet live s.a.s!

Där snackar vi härdning OCH ett
jävla starkt "sommarpsyke"!

Jag drar,på obestämda timmar
och minuter DRAR jag nu iväg
och ser om jag kanske iaf på
annan ort kan få uppleva "lite"
uppehållsväder och minst 1 grad
högre värme!

(något är bättre än INGENTING alls)


Resten av skitvädersperioden ska jag ha
den här bilden på näthinnorna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0