Nästan lugn

Efter vissa smärre utbrott p.g.a
(dom förbannade)placeringskorten
jag fick i uppdrag att göra,vilka
inte uppskattades när vi kom till
utlösen efter mer än 15 timmars
arbete,så börjar jag sakta men
säkert lugna ner mej en aning.

Besvikelsen över att ha lagt ner
både tid och energi förbyttes
nämligen i ren jävla ilska över
att bli behandlad som jag gjorde.

I min värld ger man nämligen inte
nån i uppdrag att göra ett hantverk
och sen spottar på det i slutändan.

I min värld förstår man att det
ligger både tid,engagemang och
ett gediget arbete bakom det till
slut färdiga resultatet.

Om man nu förstår sej på skillnaden
mellan maskingjort och rent hantverk
vill säja.

I detta fall hade det iof inte ens gått
att göra den maskinella vägen.

Men iaf,solen skiner och jag har
valt att lägga min tid på såna som
uppskattar det jag gör,såna som
som INTE strular och tar för givet.

Såna som blir uppriktigt glada
och värdesätter.

Summa summarum så är det väl
iaf en jävla tur att dom "goda"
är större i antalet än dom som
inte fattar ett skit och beter
sej därefter.

Tack för dom & en STOR
mugg kaffe på det!


Dagens blomma till alla som uppskattar det jag gör!
Puss på er♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0