När inte ens tuppfan får sova ut!

Det är så jävla mysigt utanför
på min gata nuförtiden.
 
NOT!
 
Innan solen ens gått upp eller
tuppen hunnit vakna,så sätter
dom igång och för ett jäkla liv.
 
Det är lastbilar och dunk.
Det är skrap och kaboom
och rassel utan pling.
 
Dom bygger nämligen en sprillans
ny brandstation tvärs över streetan.
 
Från att ha varit en liten barack med
två små dörrar,där en jolle och en
brandbil från 1800 frös ihjäl har fått
plats med nöd & näppe,byggs nu ett
komplex större än riksdagshuset.
 
Iaf nästan!
 
Jag vet i fan hur länge dom ska hålla
på,för det verkar inte gå så jävla fort
framåt minsann.
 
Jag hade inte sagt nåt om det varit
ett gäng hunkar som jobbat där,så
man hade fått nån valuta för störd
(läs:utebliven)sömn,men näerå,det
enda jag har sett är nån med såna
där konstiga tvinnade hårtestar och
ett gäng gubbar!
 
Bara för att man bor på landet,behöver
dom väl inte ta i så dom skiter på sej.
 
På tal om att skita på sej ja,det är
precis det jag gör VARJE morron
när oljudet gör sitt intåg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0