Igår va en annan dag

Hur summerar vi gårdagen då?
Jo,man skulle kunna säja stor påse
med blandat innehåll faktiskt.
 
Halvseg morgon med moln och
inget vidare  kul i sikte,men så fick
jag ett ryck och ringde en gammal
granne,så vi tog en tur till tygaffären.
 
Nu va det ju bara jag som handlade
där,så för att va riktigt snäll stannade
jag till så hon fick köpa kyckling och
lite köttfärs i affären på samma ort.
 
Jag slängde förresten ner en grillad
kyckling i korgen jag med,så den har
blivit nån slags gryta typ.
 
På hemväg blev jag sen bjuden på
en mugg kaffe,innan jag styrde kosan
till min lilla balle igen.
 
Då hade solen tittat fram,och fan om
inte det va dagens allra högsta höjdpunkt
i gott & blandatpåsen!
 
 
Vissa skiter fullkomligt i Sverigevädret,dom umgås t.o.m utomhus!
"Snigelmys"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0