Firad i dagarna två

Efter att "Mellan" & jag haft en
förmiddagsdate,drog jag järnet
hem och införskaffade lite potatis
till kvällens käk.
 
Knack på dörren,så stod grannen
aka "Tightsbruttan" i hallen med
paket under armen.
 
Käre tid sa jag,du skulle fan bara
komma hit och äta tårta inte ge
mej paket.
 
-"Men hallå svarade hon,det är bara
en liten sak,för jag har inte kommit
iväg till Guccibutiken och inte hann
jag köpa nåt från Louis Vuitton heller.
 
Vad säjer man?
Personliga presenter värmer mest♥
Hon känner mej lilla grannen!
Tusen tack,love it♥
 
När så "Tightsbruttan" moffsat i sej den
stora tårbiten JAG skar upp åt´na,så
plingade mobben och där kunde jag
läsa att fd grannen va på ingång.
 
Ladda bryggar´n igen och plocka
fram tårtan!
 
Fick en alldeles underbar bukett med vilda blommor som
hon bundit snöre om!
Lovely honey♥
 
Mitt i vårt fikahäng på ballen kliver
lilla mamsen in,utan att knacka.
Hon känner sej som hemma den
lilla filurskan,vilket jag iof tackar för.
UTAN knackning inget skällande
på desperata hundviftare!
 
Jag fick ett kort av mamsen,jättefint med typ Greklandsmotiv!
Kul tänkte jag,bara för att vi inte kommer iväg till Kreta som
jag längtat så till!
 
 
Men sen vände jag på kortet,och kom på,att Rhodos,det hör ju
fan oxå till Grekland.
Perfect mami,perfect!
Jag kan äta många grekiska sallader för
den där presenten!
Puss♥ & supertack!
 
När mamsen & jag oxå hade hängt på
ballen,fikat och provat skor,så letade
jag reda på ett recept och inledde
kvällens innovativa matlagning.
 
Slet ut ett stelfruset paket ur frysen
och satte igång!
 
,
 Friterad gösfilé.
Som kommer serveras med smörslungad färskpotatis,rödlök,
tomater,färsk dill & flingsalt!
Mums!
 
Avslutningsvis kommer bild på min stora älskade son,som käkar
mammas hemlagade köttgryta mitt i gårdagsnatten och njuter för fullt!
Love you sötnos♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0