Och sommar´n lyser med sin frånvaro

Nu börjar det fanimej bli mer
än tradigt att vänta!
 
Vänta på värme och endast
strålande sol UTAN en jävla
massa skurar som kommer
helt jävla oanmälda.
 
Att försöka ha shorts på sej
innebär ju risk för kallbrand
och amputation för helvete.
 
Ljumma sommarkvällar är inget
annat än drömmar,kaffetermos
och dingla med benen från nån
brygga är ett jävla hån.
 
Åka ut med båten bland drivis
och nordanvindar,tack men
jävligt NEJ TACK!
 
Jag vill bara kräkas i balkongväxterna
och boka enkelbiljett till nåt land långt
bort i yttre ingenstans,där solen skiner
364 dagar om året och risken för neder-
börd är lika med NOLL fucking procent.
 
Nu funkar det ju inte riktigt så,och därför
sitter jag kvar på västerballen med kaffet.
 
Kaffet som förövrigt kallnar på tre röda
och snabbare än fortast blir till iskaffe.
 
Variation mina vänner,variation
och förbannad sommarleda!
 
Såhär VILL jag ha det nu!
 
Och det här lixom!
 
Den där bikinin har inte fått jobba på länge minsann!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0