Last kiss goodbye

Med sorg i hjärtat och vemod
i blicken,har vi nu tagit farväl
av mormors gamla hus.
 
Ett hus som jag haft många
glada stunder i och med minnen
som aldrig försvinner.
 
Nu ska lilla huset bli bebott igen,
och det känns både bra och väldigt,
väldigt konstigt.
 
Sista möblerna ska fraktas bort och få nya hem.
 
Jag ville lixom inte släppa känslan av min älskade mormor,för trots att det gått
över 16 år sen hon så hastigt rycktes bort från mej (oss),så är hon i allra
högsta grad närvarande och ligger mej så enormt varmt om hjärtat!
 
Åh mormor,VARFÖR var du tvungen att ge dej av så tidigt!
Du fattas mej,varenda dag♥
 
Mamma hade tagit med sej fika,så vi tog en sista stund i lilla
köket,och jag insöp varje doft och varje liten förnimmelse av
det som varit.
Det va nästan så jag kunde höra mormors röst och se henne
framför mej där,hur hon lixom dansade runt i köket och styrde
med lite av varje,precis så som det brukade vara.
Tårarna brände lite bakom ögonlocken och jag fick stålsätta mej
från att inte skrika rakt ut:
KOM TILLBAKA,KOM HIT IGEN!
(Bakom kameran stod "Storasis")
 
Kastade en sista blick ut över den härliga gräsmattan där jag oxå för
väldigt länge sen såg morfar gå på händer,där vi satt i hammocken
och drack saft,kaffe och åt hembakta bullar.
Svunna tider och underbara dagar!
 
Mamma stängde dörren och så sa vi hej då huset.
Men,nån gång SKA jag tillbaka!
 
"Last kiss goodbye"
(iaf från min tid och mina minnen därifrån)

Kommentarer
Postat av: matilda

ursch kan inte ens tänka mig hur det känns att förlora sin mormor. börjar gråta bara jag tänker på det! mormor <3

Svar: Tyvärr blir det ju så,och just därför måste vi va rädda om varann och bry oss när tid finns♥Puss & Kram♥♥♥
MAJSO

2012-07-22 @ 22:23:01
Postat av: Micha

<3

Svar: ♥♥♥
MAJSO

2012-07-23 @ 07:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0