Dagens mattips

Återigen står jag med dom kluvna
hårtopparna i byxlinningen och pannan
ligger i djupa veck (inte stekpannan alltså),
när jag åter konstaterar att matinspirationen
i stort sett är lika med NOLL komma NOLL,NOLL!
 
Men så slätade jag ut pannvecken,för vem fan
vill bli ofrivilligt rynkig i förtid p.g.a matfrågan lixom.
 
Så jag gjorde en köttfärssås med extra ALLT
och lät den puttra i massor med minuter.
 
Under tiden tog jag fram ett paket mjuka
vetetortillas och ost,sen knölade jag ner
ett bakplåtspapper lite på en höftkam i
en rund springform.
 
Jag tjoffade helt enkelt ihop en köttfärssåstortillatårta (säj det snabbt som fan!)
Varvade alltså bröd och sås,och så smetade jag ut lite pastasås på
översta lagret.
 
Pastasåsen fungerar alltså som matklister,för man vill ju att osten ska
känna sej sådär mysigt hemmastadd längst upp!
 
Nu ska tårtan få gosa till sej en stund innan jag
ger den lite ugnsvärme ett tag.
Eller om det räcker att jag ställer den i solen
en timme kanske,och räcker långa fulfingret
åt elbolaget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0